Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Utekväll

Lämna en kommentar

Satt bekvämt i min soffa efter städning o tvätt.
Min kära vän ringer upp och tjatar sig till att jag ska följa med henne och en annan vännina ut på ett par öl. Var väl inte så sugen på det. Satt väldigt bekvämt i min soffa med pepsi och simpson och vi skulle ju dessutom gå ut imorgon.. Hon påstod att det var helt orelevanta argument och att jag minsan måste gå ut så det så.. Vid detta laget är det bara att inse att hon inte tänker ge upp.
Byter kläder, målar ansiktet o ger sig ut.
Vi driver runt på Acland st i St Kilda. Alla ställen är enligt mina vänninor :För dyra, för lite folk, fel musik.. Det enda stället vi stannade länge nog för att ta en öl var ett ställe med billig sådan vilket, som min vännina påpekade, ger billiga gäster… Vi medgav nederlag o gick hem.
På min väg hem måste jag byta spårvagn. När jag kommer till knytpunkten ser jag min vagn åka ifrån mig och måste därav vänta på nästa.

30 minuter..

Under denna tid så pratade jag med en tjej som skulle åka åt andra hållet. När det är helgdag vilken tidtabell gäller? Vi slår våra huven ihop och kommer fram till att hon nog missat sin sista vagn. Med inga pengar till taxi så skulle hon få se fram emot en promenad på minst 60 minuter innan hon skulle vara hemma.

Efter midnatt på en fredag kväll..

Nej, det går inte. Hon saknade 10 dollar för att åtminstone ta sig till city så det gav jag henne. Har varit i hennes situation själv några gånger och den promenaden är inte kul.
Och för min egen del så vill jag inte ha på mitt samvete om nåt hände henne på vägen hem för att jag inte ville skiljas från en femtio lapp..
Hon var oerhört tacksam och skuttade iväg till en taxi.
Känner mig väldigt nöjd och snäll efter att tagit det beslutet.

10 minuter senare kommer vagnen..
Hennes vagn.
Vi har läst fel.

Men jag fick känna mig snäll och hon fick åka bil hela vägen hem. Sämre affär kan man göra.

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

