Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Reklamens makt

Lämna en kommentar

Vet inte hur det är i sverige nu men här i australien så sänder pizza hut en reklam med Jessica Simpson för att sälja deras nya pizza. Dess kanter består av små bollar fyllda med ost..
Hur som hellst, reklamen: ut från restaurangens kök kommer kvinnan som för mig är mest känd för att inte kunna känna skillnad på kyckling och tonfisk. Hon matar en manlig yngling i femtonårs åldern med en av dessa bollar varpå han ramlar ihop på golvet.

Okej nu vet jag att det antagligen inte syftas till att han har blivit matförgiftad. Men jag som då inte har samma känslor för miss simpson som en tonårspojke kanske kan ha så funkar inte denna reklam för mig.

Antar att jag inte tillhör målgruppen.

Länge leve sushi.

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

