Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Uppvaknande

Lämna en kommentar

Härom natten vaknade jag av att det rasslade i mina persienner. Vinden.
Vänder mig om o tittar mot fönstret. Ser nåt som ser ut som skuggan av en råtta. Svär mot den o tyckte att den kunde hoppa ner från fönstret till marken eller klättra upp i ett träd igen o låta mig vara.
Tills jag inser att råttor på utsidan fönstret inte får persienner på insidan att röra sig… Råttan är i mitt rum. Nu är det ingen råtta utan en possum. De gillar inte ljus som tur är så när man tänder lampan så sitter de relativt still. Med hjälp av ett par tidningar fick jag motat ut den igen.
Nu är klockan tjugo i fyra på morgonen och jag har tjugo hela minuter söm tillgodo innan klockan ringer. Gött.
Tur att den var söt annars så hade jag nog blivit lite sur..

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

