Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

En lördag

Lämna en kommentar

Har varit hemma och sjuk ett par dagar men idag tänkte ja mig ut. Gick till jobbet o kollade schemat o för att få lite sympatier. Ingen där. Köket är helt tomt. Nähä tack då!
Hur som hellst så gick jag mot Queen Victoria Market, en stor saluhall som lägligt nog ligger i korsningen av Queen- och Victoria street. Men nu är det väl så att jag inte är helt frisk än och blev helt trött i kroppen halvvägs dit. Känner mig som en gammal tant men måste sitta ner en stund, ta en kaffe eller nåt. Hittade en restaurang som hette Jackies favorite asian food. När jag går in ser jag en bild på Jackie.. Jackie Chan. Jag ska entra martial arts-hjältens restaurang. Eller en av dem, det är tydligen en kedja har jag googlat fram.
Gott kaffe, men det fick man betala för.. 4dollar. Men koppen var stor så.
De fick mig att köpa dim sum också, såg ju så gott ut. Ljumna vårrullar med perfekt knapriga räkor i. Okej majonäsen de gav mig var väl inte så imponerande men det uppvägdes när de kom fram med en liten halstablett som de hällde vatten på. Detta gjorde inte att den smälte, trodde det var nåt annat jag skulle doppa vårrullen i, utan svällde. Såg ut som en lång marshmellow.
Den obligatoriska våta handuken..
Man är lättroad.

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

