Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Nödställd

Lämna en kommentar

Påväg till jobbet idag blev jag stoppad av en man när jag väntade på at den röda gubben skulle bli grön. Det var en man som uppenbarligen levt ett tufft liv.. Denna konversation följer:

Du måste hjälpa mig och detta är inte förhandlingsbart, du bara måste hjälpa mig.

Jaha..

Jag är hemlös och har inte ätit på jättelänge. Jag behöver pengar till mat.
Jag har redan klappat till fyra människor idag för att de inte vill hjälpa mig..

Jaha.
Stoppar handen i fickan o fiskar upp nåra mynt. 1dollar. De gav jag till honom.

1 Dollar?!

Jepp, allt jag kan göra för dig. Du får fråga nån annan…

Gubben blir grön o jag går iväg o hoppas att han inte klappar till mig bakifrån..

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

