Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Måndag

Lämna en kommentar

Slutade jobbet i fredags. Nu har helgen gått. Får ju säga att vi gjort det mesta av den. Varit på St Kilda Sea Baths och åkt Puffing Billy.
Min tid i Melbourne börjar gå mot sitt slut och vi kännde att det var dags att verkligen ha gjort alla dessa turistiga saker som finns här.
Gå på alla museeum, ta kort på satayerna osv.

Men jag får väl säga att det är lite svårt att förstå att man faktiskt ska åka härifårn.
Ska bli kul o se mer och slutligen åka hem o få träffa er jag inte sett på så länge. Men på nåt sätt hade jag gärna gjort alltihop samtidigt som jag fick vara kvar här.
Men förstår att jag måste lämna för att se om det jag känner för denna stad är kärlek eller om det bara är att efter denna tid känner en bekvämlighet nu när man börjar hitta till det mesta.

Shoppingen är grym, de bästa seconhandbutikerna jag sett på länge.
Cafe kulturen blomstar och fantastiska restauranger i var enda hörn.
Att hitta schyssta klubbar för fest är inte en utmaning.
Vacker natur i stadens omnejd.

Men är det tillräkligt för att lämna allt o alla där hemma och flytta hit?
Bara att skaffa visum för att bo och jobba här permanent kan vara en utmaning i sig.
Som sagt så finns det bara ett sätt att ta reda på om man saknar nåt och om det är värt jobbet för att få det tillbaka.
Lämna det.

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

