Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Äntligen framme!

1 kommentar

Resan hit blev inte helt som jag tänkt…

Vad som var planen var att flyga till Frankfurt och ta en timmes paus o sedan raka vägen till Tokyo.

Men istället blev det försenat från landvetter pga dåligt väder i Frankfurt. Jag missar naturligtvis min anslutning men fick till tröst att eftersom inget har landar på den flygplatsen så kan ju inget lyfta heller så den är nog också sen så det ordnar sig.  Flyget avgick lite mer än en timmer senare än beräknat. Fick besked på planet att mitt valda flygbolag hade en disk precis vid våran gate så vi skulle nog kunna få hjälp och information direkt när vi kom fram.

Det fanns visserligen en disk där men ingen personal. Helt öde. Letade runt efter nån som kunde tala om vart jag skulle gå för att kunna boka om biljetten, eftersom det nu var väldigt uppenbart att min plan redan lyft för länge sedan. Fick väldigt många förslag på det. Frågade flera av flygbolagets markpersonal och jag blev nog skickad mellan de flesta av dem kändes det som. Den sista damen jag pratade med var mest intresserad av vem av hennes kollegor som skickat mig till henne än om att lösa mitt problem. Jag skulle ju naturligtvis upp en våning. Till biljettavdelningen. Vilket faktiskt är väldigt logiskt. Men vad som inte är logik för mig i detta läge är att det har tydligen varit total stopp på flyg under flera timmar men det är ingen som vet vad passagerarna ska vända sig? Och de som vet ska också lyckas med att hitta den lilla kanariegula skylten med ordet ”tickets” skriven med VIT färg..?

I alla fall hade jag nu kommit till rätt ställe. Nån had styrt upp det på denna våningen och man fick kölappar och soffor att sitta på. När jag kommer upp betjänas nr 621. På min kölapp stod det 793. Kul. Ungefär 4 timmar senare får jag en ny flygbiljett. Jag får flyga samma dag men via Beijing.

Men här kan jag inte hjälpa att bli lite bitter. Den flygningen: Göteborg till FRA med 5h transfer och vidare via Beijing till Tokyo.  Men jag tyckte det var värt att lägga till ca 500kr för att slippa lång transfer tid och få en hel extra dag i Tokyo innan jag ska till skolan på måndag. Jag vet att moder natur bestämmer med det där var surt. Men för o se det positivt så var det många som fick stanna en extra natt på flygplatsen för att det helt enkelt inte fanns plats för dem på något flyg. Vissa destinationer har kanske bara en flight om dagen, om ens det…

Så kom jag till Japan då. Det var för sent för att checka in mig på det stället jag hade bokat in. Han som hade hand om detta gått för dagen. Men de hade bokat in mig på ett av sina hotell istället. Fint, finns det säng o dusch så är jag nöjd tänkte jag. Men så var det att hitta stället då… jag irrade runt i säkert 45 min o letat o frågat o alla har pekat åt alla möjliga håll! Tillslut hittade tre änglar mig och typ tog mig i handen o ledde mig dit. Huvudingången ligger på en liten tvärgata o man måste korsa nån parkering för o ens se den.. Parkeringen hade jag nog gått förbi 5 ggr men inte funderade jag på att gå in på den. Jag ska i alla fall vara kvar här tills i morgon eftermiddag. Sedan ska ordningen vara återställd.

Har internet, men ingen telefon för övrigt. Är nog fel modell på den eller något. Ska försöka fixa en att ha här men vi får se. Maila kan ni ju alltid.

Inte kul att börja med gnäll. Men det var lite skönt att få skriva ur sig det.

Nu kan det ju bara bli bättre ^^

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

One thought on “Äntligen framme!

  1. Hej Susie!

    Härligt att du äntligen kommit fram, men jobbigt att det var en sådan krånglig resa.

    Haha visst är japanerna härliga när alla pekar åt olika håll. Svårt att veta vem som faktiskt vet vart stället är och vilka som bara inte vill medge att de inte vet. var i Tokyo bor du?

    Jag kommer följa dig till 100% på den här resan och resa lite med dig i fantasin! 🙂

    Stor kram

    Magda

Kommentera

