Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Tillbaka i matbutiken.

1 kommentar

Språkkunskaperna har äntligen börjat ge reell avkastning. Stod som vanligt i matbutiken och stavar mig igenom sortimentet på de varor med inte allt för snirkliga tecken. Då hände det; yoghurt! Står det yoghurt?! Ja det gör det! Lycka i en liten låda. Och ni kan inte gissa vad jag mer fann: Kelloggs All-bran! Jag formligen skuttade hem med mina två lyckolådor. Tänk att så lite kan göra så mycket.

Jag är visserligen här för jag vill lära känna en spännande kultur och ett land som är mycket annorlunda än mitt eget. Men det är väl kanske just därför. Allt är annorlunda. Måste fråga om det mesta; ”Vad betyder det här?” ”Hur säger man…?” ”Vad är detta?” ”Vilken del av kycklingen sa du att det va..?”

Så detta är väl min ”snuttefilt” i vardagen. Något välbekant så att allt det där andra förblir just spännande och inte irriterande.


Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

One thought on “Tillbaka i matbutiken.

  1. Mataffärer är det roligaste jag vet när jag är utomlands – och åker jag någon gång till Japan så kommer jag förmodligen aldrig att hinna med några andra sevärdheter. Jag har t ex förstått att de har ungefär tretusen olika sorters Kit Kat, bl a några med matchasmak… Andra varianter som jag tycker låter spännande är ”Grillad potatis”, ”Sojabönspasta” samt ”Karamell och salt”.

Kommentera

