Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Från studier till praktik

3 kommentarer

Varför begära mer av en söndag

Varför begära mer av en söndag?

”Har gått ut på praktik nu och det är väldigt skönt att göra något mer än att läsa. Även om det nu innebär att jag har mycket ondare i fötterna än vad jag har haft på länge.” Skrev jag i ett utkast i veckan. Måste varit precis innan febern satte in för mer än så blev det inte. Missat tre dagar av praktiken i veckan och det är egentligen först idag som jag vaknat och känt mig som en del av de levande mänskliga släktet och inte en blek kopia av en zombie.

Igår var det dags för omtenta, kändes som det gick bra, bara att hålla tummarna. Lärde mig dessutom på denna tenta att aldrig gå på en sådan utan att ta med något att äta. Sist hade jag med mig lite men åt inget så jag skippade det denna gången. Big mistake. Min mage blir ganska högljud när den är helt tomt. Mycket pinsamt. Det som jag däremot tycker är fascinerande är att den aldrig är i sånt behov av uppmärksamhet när jag inte sitter i föreläsningssalar eller på tentor.. Teorier på det? Exhibionistiskt magsäck?

Känns i övrigt som en ganska vanlig söndag. Lite plugg och mycket slapp.

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

3 thoughts on “Från studier till praktik

  1. Låter som en bra söndag, vad är det du studerar till? det låter roligt med lite praktik i allt läsande 🙂

Kommentera

