Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Sommar

Lämna en kommentar

Hello Kitty Mugg

Jag och Miss Kitty skålar in sommarlovet

Äntligen sommarlov. Sista rapporten är inlämnad och tentan lika så.

Har lagt upp fötterna för en stunds vila. De har dansat in natten och snart ska de iväg och jobba. Så lite kaffe och naturprogram känns helt i sin rätt.

Om några veckor är  det dags för avfärd mot Japan. Mitt Raill Pass är inköpt och ligger och väntar på att få användas. Troligtvis en av de bästa investeringarna jag har gjort inför resan. Kommer kunna resa runt i princip hur mycket som helst och kommer spara ganska mycket pengar enligt mina beräkningar. Har gjort en lista på ställen jag ska besöka och eftersom deras motsvarighet till SJ som

Japan Rail Pass

Japan Rail Pass

är JR (Japan Railways) har fasta prislistor för alla sina destinationer så har jag kunnat räkna ut om det var värt att köpa passet eller inte. Besöker jag alla platser som planerat så sparar jag ca 3000kr! Känner mig nöjd. 

Innan resan är det mest jobb och japanska plugg som står på schemat. Om det fina vädret håller i sig kan det sist nämna kombineras med häng i botaniska trädgården.

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

