Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Glad Midsommar!

1 kommentar

Glad Midsommar

Glad Midsommar

Midsommar för mig innebär grill – oavsett väder, och jordgubbstårta. Det senare innebär konsultation av vad som troligtvis är den mest tummade boken i mitt kök. I hela huset faktiskt. Sju sorters kakor heter den. Där finns receptet Lätt Sockerkaka och det är den som använts som recept för tårtbotten för alla kalas sedan så länge jag kan minnas när jag bodde hemma. Exemplaret jag har nu är faktiskt det som användes hemma, jag fick det efter mamma. Vilket även förklarar den något äldre upplagan. Har funderat på att köpa en av de nyare, uppdaterade versionerna men det känns liksom, jag vet inte, som att vara otrogen eller något.

Jordgubbstårta blev det då även i år. Och i min bakningsiver så gick min hjärna in i autopilot och jag bakade en tårta för ett ordentligt släktkalas..

Glad midsommar på er alla. Hoppas ni firar den som ni anser den ska firas.

 

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

One thought on “Glad Midsommar!

  1. Pingback: Besegrad | Mitt liv som blogg

Kommentera

