Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Förberedelser

Lämna en kommentar

Oömma fötter och ben

Oömma fötter och ben

Nu är det en vecka kvar innan avresa till Japan. Igår började jag gå igenom sko-förrådet för att plocka fram mina bekväma sandaler och se vilka andra skor som ska få följa med. Men sandalerna var puts väck och jag kom plötsligt ihåg att jag gick slut dem förra sommaren och de har slängts! I juli har Tokyo en medeltemperatur på runt 30+C och en mycket hög luftfuktighet så tanken på att stänga in dem  i vanlig a jympa-dojor är inte lockande. Och varför jag tänker jympa-dojor och inte t.ex ballerinaskor är för att sådana är alldeles för platta för att mina stackars fötter ska palla flera timmars sightseeing om dagen. Detta är ett jobb som kräver Ecco! Till min stora förtjusning visar det sig att Ecco faktiskt har rea nu. Så ge er ut gott folk. Dina fötter är värda det. Ecco-frälst, javisst.

Vidare har förberedelserna inneburit inköp av stödstrumpor för flygningen. Har faktiskt aldrig använt det tidigare men har efter de senaste lång flygningarna känt mig tung och trött i benen så det kändes som det var värt att testa. Hittade på Åhlins för 79kr. Ett fynd hoppas jag. Var inne på ett apotek som ville ha mer än det dubbla. Nu kanske de är dubbelt så bra som Åhléns version, vad vet jag. Om någon där ute har koll på det så lämna gärna en kommentar.

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

