Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Bakslag

2 kommentarer

Körsbärskaka

Kollapsad kaka

Fick inspiration till att baka en kaka med körsbär efter att en kompis lagt upp en bild på en sådan vid ett kafébesök.

Tyvärr så blev inte min riktigt lika fin vilket delvis kan bero på att jag glömde lägga till smöret i kakan… Efter att jag ställt in kakan i ugnen så ser jag att det smälta smöret står kvar på spisen. Briljant, verkligen. Tyckte att smeten var lite tjock och hällde till och med i lite hett vatten för att motverka detta. Kakan smakade ändå ok. Lite som en söt scones med bär.

Lägger upp receptet senare när jag har testat det igen så att det faktiskt håller som det är tänkt. Då kanske jag till och med kan konkurrera med vännens kafébild vad gäller upplägg.

Formen jag har använt mig av en förträfflig gåva från väninan Fanstastika J. Finns att köpa bland annat på Coolstuff.se. Uppdelad i förväg för den som vill ha en stooor eller liiiten bit. Lite rolig och ser faktiskt ganska snyggt ut att ställa fram vid servering.

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

2 thoughts on “Bakslag

  1. Men äsch. Den bästa ska det bästa ha 🙂

Kommentera

