Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Dagen efter

1 kommentar

Framme!

Har haft stora problem med sena flyg etc de senaste gangerna jag har flugit sa det kanns skont att gora detta helt utan incidenter. Fick sitta och lasa
en massa i min bok. Mycket skont.

Har inte gjort sa mycket an. Har varit och halsat pa mitt favorit tempel, Sensoji i Asakusa, som faktiskt ligger nara dar jag bor. At en god lunch pa en liten restaurang som had olbackar som bord och i ovrigt en dekor som ser ut som ett hoplock av affischer oach prylar i allmanhet fran 1950 och framat. Plus en stor tv som visade matlagningsprogram. Friterad lever vet jag nu hur man gor. Det ni. Det dar med levern visade sig bli lite av ett tema for lunchen i stort. Vid bestallandet av maten sa stod jag och servitrisen pa utsidan och jag fick peka pa bilden av vad jag ville ha. Valde vad som sag ut som flask eller notkott i strimlor med lite lok sas och ris. Perfekt. Det var nog i och for sid nagot, eller bada, dessa djur bara inte den delen jag hade forvantat mig. Identifierade en av dem som mage for det har jag atit forut, det andra.. Ingen som helst aning. Det var gott alltihop sa jag lamnar det darhan. Satt och fnissade for mig sjalv och kande ett behov av att ga hem och lasa pa lite mer sprak. Men a andra sidan sa skulle jag ju missa en massa nya saker..

Gick lite i affarer och hittade en helt bedarande liten kylvaska, komplett med burkar, pinnar och kylklamp for 35kr, perfekt for mina planerade picknickar och resematsackar. Sa nojd.

Nu ska jag ga och ta reda pa hur man tar sig till Kamakura och tillbaka igen.

Matane! (vi ses)

20130702-200828.jpg

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

One thought on “Dagen efter

  1. Sak bli spännande att följa din blogg!
    /anna

Kommentera

