Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Vilse i Osaka

Lämna en kommentar

Glicoman Osaka

Glicoman Osaka

I forrgar var jag i Osaka pa en snabbvisit. Det skulle regna och var trakigt i Tokyo sa jag utnyttjade mitt magiska Japan Rail Pass och akte dit solen var istallet for att sitta instagd pa hotellet en hel dag. Och soligt var det minsan, 32C och fuktigt. Tror det var lite darfor jag gick vilse hela tiden nar jag var dar, varmeslag kan val fa vem som helst att tappa orienteringen. Vandrade runt i cirklar hela dagen kandes det som och alla vagar leder till det koreanska konsulatet..

Jag har varit i Osaka tidigare och da varit pa den beromda Osaka borgen sa jag hoppade over det denna gangen och gick mest runt pa stan och tittade i affarer och pa folk. Borgen bor dock ses av dig som inte varit har innan. Jattebra utstallning och man far en fin utsikt over hela stan fran toppen.

En av stades stoltheter vad det galler mat i alla fall, ar Takoyaki, blackfiskbollar. Blackfiskbit som ligger i en liten boll av smet oh steks i ett ”bolljarn” i brist pa battre beskrivning. Jattegott! Kopte med

Takoyaki

Takoyaki

en lada att ata pa taget pa hemvagen. Det som lag i ladan var val kanske den nagot mer tillplattade versionen men lika god for det. De gor sig allra godast med en kall ol men de funkar helt utmarkt med cola ocksa.

Nu har regnmolnen lamnat Tokyo och det ar hett som fasen. Igar som idag handlar mycket om att tillgodose sig sa mycket sightseeing som mojligt samtidigt som man haller sig sa sval som mojligt. Nu ska jag ut och leta redan pa en luftkonitionerad salong och intaga en fortrafflig lunch.

Ja ne!

tehus

Gulligt hus vid floden i Osaka

Gatlyktor

Grymma gatlyktor. Fanns i fler utforanden an vad jag hade minneskort i kameran till. Eller nastan men ni fattar, manga..

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

