Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Sköldpaddsbröd?

Lämna en kommentar

Sköldpadda?

Sköldpadda?

Bakade bröd igen. Inga konstigheter; Vetemjöl, rågmjöl och russin. För att ge dem en lite mörkare färg vid gräddning så ville jag pensla dem med sirap. Men kan tycka att det emellanåt blir lite väl mörkt så jag tänkte testa hur det blev om jag spädde ut sirapen med lite vatten. Gjorde inte så jättestor skillnad faktiskt men.. Tog ut dem ur ugnen när de var klara sedan lät jag dem svalna under bakduk. När jag sedan tog av duken så hade de krackelerat! Aldrig sett innan men jag tyckte det såg ganska fint ut.

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

