Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

What to do?

Lämna en kommentar

Kaffe och Kaka

Kaffe och Kaka

Ibland startar veckor lite sämre än vanligt. Hade bokat in en resa till Japan med avresa idag. I måndags fick jag meddelande om att flyget ställts in. Goody. Efter en längre tid med flygbolagets bokning’s avdelning så finns första möjliga utresa på söndag. Kan jag åka hem senare? Nope, lovat att jobba. Fabulöst fantastiskt, verkligen. Då fick jag inte heller veta varför de ställt in, vilket var ganska frustrerande.

Nu vet jag att det är pilotstrejk. Hoppas de vinner nåt för jag har förlorat flera dagar av min semester. Bittert.

Men några mail till hotellet, resebolaget och flygbolaget senare så tog jag ut aggressioner genom att städa, vilket är bra antar jag. Fortfarande väldigt sur och besviken men vad ska man göra? Sätter upp fötterna med en kopp av DaMatteos kaffe och Amaretto kakor och ser om det funkar.

English:

Some weeks start of a little worse than others. Had booked a trip to Japan with the departure today. On Monday, I received notification that the flight has been canceled. Goody. After some time on the phone with the airline’s reservation’s department there first possible departure is on Sunday. Can I go home later? Nope, have to work. Fabulously fantastic, really. At that time I did not know why they have canceled, witch added to the frustration.

Now I know that it’s pilot strike. I hope they win something because I have lost several days of my vacation. A bit bitter.

But a few emails to the hotel, the travel company and airline later I’ve taken out my aggression by cleaning, whitch is good I guess.

Still disappointed, but what to do? Put my feet up and got a cup of coffee from DaMatteo and amaretto cakes and see how that works.

 

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

