Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Tokyo, dag 1

Lämna en kommentar

Hotellvy, dag

Hotellvy, dag
I det blå huset bor jag

Landade på Tokyo Haneda flygplatsen på förmiddagen och möttes av ett fantastiskt vårväder. Lite kallt i vinden kanske men soligt och fint. Runt 15C.

Bor på ett litet lägenhetshotell med ett rum i studenrum storlek. Finns allt man kan behöva och personalen är trevlig dessutom. Har nog faktiskt ett av de bästa lägena som jag bott på hittils får jag säga om man tittar ur kollektivtraffik synpunkt. Ligger dessutom precis vid Sumida-floden, jättefint. Min vännina mötte upp mig på stan och vi gick och tittade på de sista av körbärsblommorna. Hade tajmat det ganska perfekt med mina utsprungliga reseplaner vad gäller blommningen. Men på grund av regn och åskväder så var det inte så mycket kvar. Men de som fanns blev desto mer fotograferade! Startar idag dagen med lite Macha-latte och ska strax ge mig ut på stan för att köpa en adapter och fotografera allt jag ser..

English: Landed in  Tokyo and Haneda-airport in the morning and was greeted by a wonderful spring weather. A bit cold in the wind maybe, but sunny and nice. Around 15C.

Körsbärsblommor

Körsbärsblommor

 

Living in a small apartment with a room in the dorm studio size. Everything one could need and the staff is nice in addition. It has everything I

need actually and also one of the best locations I’ve lived in so far. Located in addition right on the Sumida river, beautiful. My friend met up with me in town and we went and watched the last of the cherry blossoms. Because of rain and lightning storm there was not much left. But the ones that still around was indeed very well photographed!

Have now started my day with some macha-latte and will soon venture out in the city to by a adaptor for all my electronics. And also photograph every!thing!

 

 

 

 

Shintotempel-port

Shintotempel-port

 

Mikan

Mikan

Camelia Japonica

Camelia Japonica

 

Jordgubbs-tart

Jordgubbs-tart

 

Kare-don

Kare-don

 

Frukost, Förpackad

Frukost, Förpackad

 

Frukost, oförpackad

Frukost, oförpackad

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

