Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Japanska teer

Lämna en kommentar

Fint förpackade i butiken

Fint förpackade i butiken

När jag var på Ippod i Tokyo så passade jag på att handla lite i deras butik. Fick bland annat med mig ett Gokujo Hojicha och ett stort paket med Iribancha. Det senare är en mycket rökig variant och mitt kök har doftat av detta te sedan jag kommit hem och då hade jag inte ens öppnat påsen än!

Båda teerna är mycket stora rent volymmässigt och insåg vid hemkomst att jag inte hade några bra burkar till dem. Hos Tekultur hittade jag några jättefina med fåglar och blommor som blir urtjusiga i hyllan.

 

Vackra burkar och Iribancha

Vackra burkar och Iribancha

Iribancha & Gokujo Hojicha

Iribancha & Gokujo Hojicha

English:

When I was at Ippod in Tokyo I took the opportunity to do some shopping in their store. Bought, among other things, a Gokujo Hojicha and a large package of Iribancha. The latter has a very smoky flavor and my kitchen has smelled of this tea since I got home and I had not even opened the bag yet!

Both teas are very large in volume and realized upon returning home that I didn’t have any good storage/jars for them. At Tekultur, I found some lovely ones with birds and flowers that look great on my kitchen shelf.

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

