Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor

Äppelkaka

Lämna en kommentar

Hittade ett recept på sockerkaka hos Beautiful Disasters som jag ville testa. Men jag halverade receptet och la till äpple. Istället för att servera med vaniljsås el glass kokade jag äppelmos. Två äpplen i lite vatten tillsammans med en kanelstång och lite socker.

Den blev ganska bra men jag kan nog rekommendera att man rör ner äpplebitarna i smeten innan man heller den i formen istället för att strö dem på som jag gjort.

English
Found a recipe for sponge cake at Beautiful Disasters. I halved the recipe and added apples. Instead of serving with vanilla custard or ice cream I made a apple ”souce”. I boiled down 2 apples with some water, a cinnamon stick and a little sugar.

I’m happy with the result but next time I’ll stir the pieces of apple in the cake mix rather than sprinkle them on top before baking.

20140614-165419-60859908.jpg

Författare: Susanne A

Love to travel and see new places.

Kommentera

