Mitt liv som blogg

Funderingar, mat, foton och resor


Lämna en kommentar

Kaffe och Laptop

proca mainSitter på ett kafé och ska försöka sätta de första orden till min kandidatuppsats i pränt. Det är stort och mycket att säga men jag vet inte hur jag ska få ner det i skrift. Hur börjar man? Vad är relevant?

Satte mig på ett kafé för att komma ifrån alla hemmets distraktioner. Inga plötsliga ideér om vikten av att baka eget bröd och att se botten på tvättkorgen ska ta mig från min uppgift, minsann. Istället har jag har jag suttit och stirrat på en skärm med en halv ljummen latte i ena handen och har kramp i hjärnan. Bläddrar i min tjocka bok som jag ska basera stora delar av min bakgrund på och känner bara.. var börjar jag? Så som för att skriva något alls så hamnade jag visst här på bloggen. Inte helt osökt kom jag att tänka på bilden här brevid som någon länkade på FB. Går att hitta Här om den är svår att läsa.

Vilken diagnos har jag? Känner tyvärr igen mig i alla..

Vilken brukar du vara?

 

English:

Sitting in a coffee shop and trying to put the first words to my bachelor essay in print. It feels overwhelming  and there is a lot to work with but… How to put it down in writing. How to start? What’s relevant?

I went to a coffee shop to get away from all the distractions of home. No sudden ideas about the importance of  baking my own bread or making sure the laundry basket is empty, indeed I shall concentrate on this task. Instead, I have I have been sitting staring at a screen with a lukewarm latte in one hand and a brain in agony. Browsing through my thick book that I will be basing a large part of my essay’s theories on and just feel .. where do I start? So as to write anything at all I ended up here on the blog. A picture  that someone linked on FB came to mind. You can find it Here if it is difficult to read.

What diagnosis do I have? Do unfortunately recognize me in all of them ..

How about you?